Ons onderwijs

In ons werken en handelen staan onze vijf kernwaarden centraal. Onze kernwaarden zijn:

Respect: ik ben ik, jij bent jij

Mensen staan centraal in ons handelen. Respect voor iedereen is vanzelfsprekend en we zijn betrouwbaar. We streven naar een brede, evenwichtige en optimale ontwikkeling van onze leerlingen. Goede contacten met ouders en leerlingen, luisteren naar hun mening en ideeën zijn hier onlosmakelijk mee verbonden.

Verantwoordelijkheid: ik zorg dat het goed gaat

We anticiperen op veranderingen in de maatschappij en wat deze vragen van ons onderwijs. We zijn ambitieus, stellen hoge (maar reële) doelen, kunnen hierop reflecteren en voelen ons samen verantwoordelijk voor het succes van onze school. Aan onze pedagogische en didactische vaardigheden stellen we hoge eisen en we zorgen ervoor dat de leerlingen zich uitgedaagd en veilig voelen in een omgeving die structuur biedt. Onze leerkrachten nemen verantwoordelijkheid voor hun werk, voor continue verbetering van het onderwijs én voor hun eigen ontwikkeling.

Samen: we zorgen samen dat het goed gaat

Samenwerken is voor ons een succesfactor. Wij zijn betrokken bij elkaar en we delen kennis en vaardigheden met elkaar. Leren van en met elkaar is voor ons een effectieve manier van ontwikkelen en het versterken van bevlogenheid in ons werk. We werken samen op basis van vertrouwen. We communiceren open, zijn transparant en geven feedback.

Vertrouwen: ik durf, doe en kan

Met onze zichtbare positieve instelling zien we kansen, zijn we vindingrijk en creatief en hebben we vertrouwen. We handelen bij voorkeur proactief. Lastige situaties zien we als uitdaging en halen energie uit de oplossing. We stralen plezier uit in ons werk, inspireren anderen en zijn daarmee een rolmodel voor elkaar en onze leerlingen.

Groeien: ik vraag, leer en groei

We zoeken steeds naar mogelijkheden tot verbetering en vernieuwing. We staan open voor ontwikkelingen die ons onderwijs sterker maken. We zijn nieuwsgierig naar mogelijke innovaties en blijven met een open blik kijken naar de wereld om ons heen.